Dumitru Malai
Research Assistant, Section: Empirical Research on Schools and Teaching
- Telephone
- +49 561 804-3135
- malai[at]uni-kassel[dot]de
- Website
- Dumitru Malai
- Location
- Mönchebergstraße 21a
34125 Kassel
- Room
- Möncheberg 21a, Raum 1150
Since 8/15
Research assistant in the project PRONET-Metaevaluation
12/2013 - 7/2015
Internship and work as student assistant in the project STUVE (Prof. Dr. Frank Lipowsky)
8 - 12/2012
Participant in the ASA program 2012. Internship on the topic of Umplementation of labor rights. San Jose, Costa Rica
2/2012
Research trip to Sudmexico on the topic of migration and gender following the seminar "Gender(Er)Forschung", University of Kassel
8- 9/2011
Internship at the market data analysis company Eoda, Kassel
2010-2015
Master's degree in Sociology at the University of Kassel (grade: 1.3)
2006-2009 Sociology studies at the state university. Chișinău, Republic of Moldova
- Network Analysis
- evaluation research & questionnaire construction
- professional identity
Malai D. & Lipowsky F. (2021). Good Intentions or Good Relations? A Longitudinal Analysis of the Interrelation Between Network Embeddedness and the Perception of Obstacles to Cooperation. In Antonyuk A., Basov N. (Hrsg.) Networks in the Global World V. NetGloW 2020. Lecture Notes in Networks and Systems, vol 181. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-030-64877-0_20
Osterberg, J., Bleck, V., Malai, D., Meier, M. & Lipowsky, F. (2020). Wie haben Lehramtsstudierende der Universität Kassel die Umstellung von Präsenz- auf Online-Lehre erlebt? – Ergebnisse aus PRONET-D. Universität Kassel.
Malai, D., Motyka, M., Gerken, J. & Lipowsky, F. (2018). Auf Vernetzungskurs. Die Netzwerkanalyse als Instrument der Organisationsentwicklung in der Kasseler Lehrerausbildung. In M. Meier, K. Ziepprecht & J. Mayer (Hrsg.), Lehrerausbildung in vernetzten Lernumgebungen (S. 35–50). Münster: Waxmann.
Kaiser, I., Mayer, J. & Malai, D. (2018). Self-Generation in the Context of Inquiry-Based Learning. Frontiers in psychology9, S. 2440. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2018.02440
Malai D., Osterberg J. & Lipowsky, F. (Angenommen). Motivation zum Einsatz digitaler Medien als Prädiktor des selbstberichteten technologisch-pädagogischen Wissens. Poster auf dem QLB-Programmworkshop „Lehrkräftebildung nach dem pandemiebedingten digital turn“, 24.06.2021.