2019
|
Bennewitz, H. & Bräu, K. (2019) Grenzmanagement zwischen Familie und Schule. Hausaufgaben in der Familienöffentlichkeit. Paper presented at the conference 'Going public? - Educational ethnography and its publics, Martin Luther University Halle, 31.10. - 02.11.2019.
|
2018
|
Bennewitz, H. (2018). „Das ist doch kein Unterricht!" - soziale Situationen in ethnografischer Perspektive. Paper presented at the department day on "Verstehen" at the Department of Human Sciences, University of Kassel, 10.01.2018.
|
2017
|
Bennewitz, H. & Grabosch, A. (2017). „Manchmal musste ich einfach ausbrechen“ – Professionalisierungsprozesse aus Sicht Studierender. Paper presented at the Annual Conference of the DGfE Commission on Professional Research and Teacher Education, University of Applied Sciences Northwestern Switzerland FHNW Solothurn, 08.09.2017.
|
2017
|
Bennewitz, H. & Grabosch, A. (2017). „Individuelle Lernwege gestalten. Peer-Learning in der universitären Lehrerbildung". Paper presented at the annual meeting of the Commission on Pedagogy and Humanistic Psychology „Beziehungen bilden: Wertschätzende Interaktionsgestaltung in pädagogischen Handlungsfeldern" at PH Heidelberg, 10.03.2017.
|
2017
|
Bennewitz, H., Breidenstein, G., Kramer, R.-T., Kruse, N., Ritter, M. & Tyaguova, T. (2017). "What constitutes the 'Fachlichkeit' of teaching German? A dialogue between subject didacticians and educationalists". Paper presented at the annual conference of the DGfE Commission on School Research and Didactics "Sache-Dinge- Aufgaben? Zur Konstruktion und Bedeutung von Fachlichkeit in der Unterrichtsforschung" 06-07 March 2017 at Goethe University Frankfurt am Main, 06.03.2017.
|
2016
|
Bennewitz, H., Hecht, M. & Rohde, J. (2016). "Doing Privacy in Kreisgesprächen." Paper presented at the conference "Educational Research on Personality Formation in School" Dec. 15-16, 2016, Center for Research on Education, Teaching, Schooling and Socialization, European University Flensburg, Dec. 15, 2016.
|
2016
|
Bennewitz, H. (2016). „Professionstheoretische Perspektiven auf den Lehrberuf", Paper presented at the ZLB Annual Conference: "Innovating, Networking, Researching" at the University of Kassel, Reinhardswaldschule Fuldatal, 08.07.2016.
|
2016
|
Bennewitz, H. (2016). Research Forum „Lehrerinnen und Lehrerbildung als soziale Praxis“ with P. Herzmann, M. Artmann, M. Proske, M.Hoffmann, K. Kunze, K. Rabenstein, T. Leonhard, K. Lüthi, R. Peyer, A. Liegmann, M.-L. Do and K. Racherbäumer, DGfE Congress Kassel, 13-16.03.2016.
|
2016
|
Bennewitz, H. & Hecht, M. (2016). Poster "„Kreisgespräche in der Sekundarstufe I" at the Conference "Ethnography of Practice - Practice of Ethnography" at the University of Hildesheim, 22-24.02.2016.
|
2016
|
Bennewitz, H. & Hecht, M. (2016). "Doing privacy" - circle talk in lower secondary education. Paper presented at the conference: „Praxeologie & Differenz im erziehungswissenschaftlichen Diskurs“. International Conference at the European University Flensburg, January 28/29, 2016.
|
2015
|
Bennewitz, H. & Grabosch, A. (2015). „Praktische Lernelemente in der universitären Lehrerbildung: Förderung der pädagogischen Professionalität durch Peer-Coaching", Paper presented at the 1st International Congress "Learning in Practice", University of Applied Sciences Northwestern Switzerland, University of Teacher Education, Brugg-Windisch, Switzerland, 05.05.2015.
|
2015
|
Bennewitz, H. & Wegner, L. (2015). "Elternsprechtagsgespräche." Paper presented at the 3rd GEBF Conference "Heterogenität. Wert. Schätze" at the University of Bochum, March 11-13, 2015.
|
2014
|
Bennewitz, H. & Meier, M. (2014). „Praktiken des Umgangs mit gymnasialem Unterricht - zur Herstellung der Spitzenklasse". Paper presented at WG 55 „Praktiken und Orientierungen von Schülerinnen und Schülern bei der Bewältigung unterrichtlicher Anforderungen“ at DGfE Congress Berlin, 09-12 March 2014.
|
2013
|
Bennewitz, H. & Breidenstein, G. (2013). „Was wissen wir über das Verhalten von Schülerinnen und Schülern im Unterricht?". Paper presented at the annual Conference of the Commission on Professional Research and Teacher Education of the German Society for Educational Science (DGfE), „Was wissen wir über Unterricht? Eine Bestandsaufnahme des Ertrags empirischer Unterrichtsforschung”, Goethe University Frankfurt, 04.09.-06.09.2013.
|