Literatur
Ball, Deborah; Thames, Mark Hoover; Phelps, Geoffrey (2008): Content Knowledge for Teaching. In:Journal of Teacher Education 59 (5), S. 389–407. DOI: 10.1177/0022487108324554.
Gebhardt, Eveline; Ainley, John; Fraillon, Julian; Friedman, Tim; Schulz, Wolfram (2014): Preparing for Life in a Digital Age: The IEA International Computer and Information Literacy Study International Report. s.l.: Springer. Online verfügbar unter http://www.doabooks.org/doab?func=fulltext&rid=17333.
Hattie, John (2009): Visible Learning: Routledge.
Leuders, Timo (2015): Aufgaben in Forschung und Praxis. In: Regina Bruder (Hg.): Handbuch der Mathematikdidaktik. Berlin: Springer Spektrum, S. 435–460. Online verfügbar unter https://doi.org/10.1007/978-3-642-35119-8_16.
Mishra, Punya; Koehler, Matthew J. (2006): Technological Pedagogical Content Knowledge: A Framework for Teacher Knowledge.In: Teachers College Rec 108 (6), S. 1017–1054. DOI: 10.1111/j.1467-9620.2006.00684.x.
Prediger, Susanne (2015): Theorien und Theoriebildung in didaktischer Forschung und Entwicklung. In: Regina Bruder (Hg.): Handbuch der Mathematikdidaktik. Berlin: Springer Spektrum, S. 643–662.
Sangwin, Chris (2013): Computer Aided Assessment of Mathematics: Oxford University Press.
Shulman, L. S.E.E. (1986): Those Who Understand: Knowledge Growth in Teaching. In: Educational Researcher 15 (2), S. 4–14. DOI: 10.3102/0013189X015002004.