Reese-Schnitker, Annegret / Bertram, Daniel / Fröhle, Dominic, Conversations in Religious Education. Insights - Insights - Potentials 2021 (forthcoming).
Görth, Martha / Fröhle, Dominic, "Ich hab da mal 'ne Frage" - Schülerfragen im Religionsunterricht, in: Katechetische Blätter. Zeitschrift für religiöses Lernen in Schule und Gemeinde 2/2019, pp. 106-110.
Ernst, Philipp, Between student orientation and instruction. What is to be paid attention to? In: Katechetische Blätter. Zeitschrift für religiöses Lernen in Schule und Gemeinde, 2/2019, pp.111-116.
Bertram, Daniel / Franzmann, Marcel, The Role of the Teacher in Instructional Discussions: Moderator - Motivator - Auditor, in: Catechetische Blätter. Zeitschrift für religiöses Lernen in Schule und Gemeinde 2/2019, pp.117-122.
Reese-Schnitker, Annegret / Fröhle, Dominic, Is Talking Really Only Silver? Insights into Videographed Conversations in Religious Education, in Pädagogische Stiftung Cassianeum (ed.), Dokumentation des 13. Arbeitsforum für Religionspädagogik, Munich 2018, 125-140.
Reese-Schnitker, Annegret, Interactive learning processes in the context of biblical learning. A sequential conversation fine-grained analysis, in Mirjam Schambeck, Ulrich Riegel (eds.). What Works in Religious Education. Wege und Ergebnisse religionspädagogischer Unterrichtsforschung, Freiburg 2018, 233-251.
Reese-Schnitker, Annegret, Gelungene Unterrichtsgespräche: Miteinander ins Gespräch kommen, in: Volker Garske/Thomas, Nauerth / Niermann, Anja (eds.), Vom Können erzählen: A Reader on Peace. Festschrift für Egon Reese-Schnitker, Annegret, Wie werden biblische Texte im Religionsunterricht 'eingespielt'? Insights into an empirical classroom research study. In: Klumbies, Paul-Gerhard / Müllner, Ilse, Bibel und Kultur. The Book of Books in Literature, Music and Film, Leipzig 2016, 221-250.
Reese-Schnitker, Annegret, Productive Interruptions in Classroom Talk. Typical patterns, stumbling blocks and learning opportunities of classroom talk - demonstrated by a case study. In: Katechetische Blätter 138 H. 2 (2013), 130-137.